Godziny pracy pedagoga/pedagoga specjalnego:

Kontakt:
telefon: (17) 789 72 41
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
TERAPIA RĘKI W DOMU
- RODZICU, ZAINSPIRUJ SIĘ ! :)
Ręka jest narządem, który odpowiedzialny jest za ogromną ilość funkcji, służy między innymi do podnoszenia, siłowania, a także pozwala wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane czynności do których zaliczyć możemy pisanie.
Terapia ręki - dla kogo?
Rodzicu, jeśli twoje dziecko przejawia trudności w:
- planowaniu ruchów, uczeniu się nowych czynności manualnych i manipulacyjnych;
- wykonywaniu precyzyjnych ruchów dłoni oraz palców;
- czynnościach samoobsługowych;
- koordynacji rąk w trakcie zabaw manipulacyjnych;
- tempie wykonywania zadań;
- dotykaniu nowych i niejednorodnych faktur;
- dostosowaniu siły do wykonywanego zadania ruchowego;
- precyzyjności ruchów dłoni;
- koordynacji ruchów dłoni, palców i przedramienia;
- koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Terapia ręki - cele:
- Poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- Stabilizacja napięcia mięśniowego w obrębie kończyn górnych;
- Zwiększenie precyzyjności ruchów;
- Doskonalenie sprawności manipulacyjnych;
- Doskonalenie i utrwalanie prawidłowego chwytu narzędzia kreślarskiego;
- Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i manipulacyjnych;
- Zwiększanie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych;




KWIECIEŃ miesiącem świadomości na temat AUTYZMU

Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwojowym o charakterze neurologicznym. Wpływa na działanie mózgu w czterech obszarach funkcjonowania: język i komunikacja, umiejętności społeczne, układy sensoryczne oraz zachowanie.
Autyzm na ogół rozpoznawany jest w trzech pierwszych latach życia.
Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu w domu?
KOMUNIKACJA:
- Zwracając się do dziecka, spróbuj przywołać jego uwagę - zwróć się do niego po imieniu;
- Zachęcaj dziecko do kontaktu wzrokowego wykorzystując komunikat "popatrz na mnie";
- Stosuj do dziecka krótkie komunikaty;
- Staraj się przekazywać konkretne komunikaty i precyzyjnie określaj swoje oczekiwania względem dziecka;
- Naucz wypowiedzi, które pozwolą zainicjować dziecku rozmowę z rówieśnikami;
- Ucz kiedy wolno rozmawiać na ulubiony temat, a kiedy nie jest to wskazane;
- Trenuj z dzieckiem witanie się z innymi - dorosłymi, rówieśnikami;
- Tłumacz znaczenie metafor oraz żartobliwych sformułowań;
UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE:
- Ucz dziecko umiejętności społecznych w każdej sytuacji życia codziennego;
- Stwarzaj sytuacje, w których pomożesz swojemu dziecku nawiązać kontakty z rówieśnikami;
- Nazywaj emocje - własne, przedstawione w bajkach, na obrazkach;
- Ucz dziecko grać w proste gry dla dwóch osób np. domino, bierki. Gdy twoje dziecko opanuje tę umiejętność stwórz sytuacje, w której będzie mogło wykorzystać tę umiejętność w kontakcie z innym dzieckiem;
- Ucz dziecko bawić się w zabawy tematyczne - w dom, sklep, pocztę;
ZACHOWANIE:
- Nie wprowadzaj nagłych zmian w planie dnia - twórz razem z dzieckiem rozkłady zajęć/plan dnia;
- Uprzedzaj w przypadku wystąpienia nagłych zmian, przygotuj dziecko na zmiany;
- Ustal jasne zasady oraz stanowczo je respektuj.
Każda osoba z autyzmem jest jedyna w swoim rodzaju. Wykazuje niepowtarzalną kombinację mocnych oraz słabych stron. Nie ma dwóch identycznie funkcjonujących osób z autyzmem.
Dzień Kolorowej Skarpetki - Światowy Dzień Zespołu Downa

21 marca nie jest tylko pierwszym dniem wiosny - to także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Data ta nie jest przypadkowa. Nawiązuje ona do obecności dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów u osób z Zespołem Downa. Ideą wspomnianego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na potrzeby oraz prawa naszych wyjątkowych przyjaciół.
Wyrażając swoją solidarność, empatię oraz tolerancję zakładamy w tym dniu kolorowe skarpetki, nie do pary :).