^Powrót
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Get Adobe Flash player

Pedagog

 

Mamo, Tato! Chcę być samodzielny..

Jak wiadome, dzieci w wieku przedszkolnym powinny mieć swoje prawa, ale także obowiązki. Początkowo nauka ich powinna odbywać się w formie zabawy, ponieważ to właśnie w ten sposób najszybciej i najskuteczniej dzieci przyswajają wiedzę oraz umiejętności.

 

Drogi Rodzicu, wspieraj swoje dziecko w prawidłowym rozwoju, angażuj je do codziennych obowiązków.

Początkowo będzie to trudne, ale przyniesie wiele korzyści - GWARANTUJE! :)

 

Zapraszam do zapoznania się z infografiką.

  

Opracowała: Angelika Ślęzak


TERAPIA RĘKI W DOMU

- RODZICU, ZAINSPIRUJ SIĘ ! :)

Ręka jest narządem, który odpowiedzialny jest za ogromną ilość funkcji, służy między innymi do podnoszenia, siłowania, a także pozwala wykonywać bardzo precyzyjne i skomplikowane czynności do których zaliczyć możemy pisanie.

Terapia ręki - dla kogo?

Rodzicu, jeśli twoje dziecko przejawia trudności w:

  • planowaniu ruchów, uczeniu się nowych czynności manualnych i manipulacyjnych;
  • wykonywaniu precyzyjnych ruchów dłoni oraz palców;
  • czynnościach samoobsługowych;
  • koordynacji rąk w trakcie zabaw manipulacyjnych;
  • tempie wykonywania zadań;
  • dotykaniu nowych i niejednorodnych faktur;
  • dostosowaniu siły do wykonywanego zadania ruchowego;
  • precyzyjności ruchów dłoni;
  • koordynacji ruchów dłoni, palców i przedramienia;
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Terapia ręki - cele:

  • Poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • Stabilizacja napięcia mięśniowego w obrębie kończyn górnych;
  • Zwiększenie precyzyjności ruchów;
  • Doskonalenie sprawności manipulacyjnych;
  • Doskonalenie i utrwalanie prawidłowego chwytu narzędzia kreślarskiego;
  • Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych i manipulacyjnych;
  • Zwiększanie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych;


 

 KWIECIEŃ miesiącem świadomości na temat AUTYZMU

Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwojowym o charakterze neurologicznym. Wpływa na działanie mózgu w czterech obszarach funkcjonowania: język i komunikacja, umiejętności społeczne, układy sensoryczne oraz zachowanie.

Autyzm na ogół rozpoznawany jest w trzech pierwszych latach życia.

 

Jak pracować z dzieckiem ze spektrum autyzmu w domu?

KOMUNIKACJA:

  • Zwracając się do dziecka, spróbuj przywołać jego uwagę - zwróć się do niego po imieniu;
  • Zachęcaj dziecko do kontaktu wzrokowego wykorzystując komunikat "popatrz na mnie";
  • Stosuj do dziecka krótkie komunikaty;
  • Staraj się przekazywać konkretne komunikaty i precyzyjnie określaj swoje oczekiwania względem dziecka;
  • Naucz wypowiedzi, które pozwolą zainicjować dziecku rozmowę z rówieśnikami;
  • Ucz kiedy wolno rozmawiać na ulubiony temat, a kiedy nie jest to wskazane;
  • Trenuj z dzieckiem witanie się z innymi - dorosłymi, rówieśnikami;
  • Tłumacz znaczenie metafor oraz żartobliwych sformułowań;

UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE:

  • Ucz dziecko umiejętności społecznych w każdej sytuacji życia codziennego;
  • Stwarzaj sytuacje, w których pomożesz swojemu dziecku nawiązać kontakty z rówieśnikami;
  • Nazywaj emocje - własne, przedstawione w bajkach, na obrazkach;
  • Ucz dziecko grać w proste gry dla dwóch osób np. domino, bierki. Gdy twoje dziecko opanuje tę umiejętność stwórz sytuacje, w której będzie mogło wykorzystać tę umiejętność w kontakcie z innym dzieckiem;
  • Ucz dziecko bawić się w zabawy tematyczne - w dom, sklep, pocztę;

ZACHOWANIE:

  • Nie wprowadzaj nagłych zmian w planie dnia - twórz razem z dzieckiem rozkłady zajęć/plan dnia;
  • Uprzedzaj w przypadku wystąpienia nagłych zmian, przygotuj dziecko na zmiany;
  • Ustal jasne zasady oraz stanowczo je respektuj.

Każda osoba z autyzmem jest jedyna w swoim rodzaju. Wykazuje niepowtarzalną kombinację mocnych oraz słabych stron. Nie ma dwóch identycznie funkcjonujących osób z autyzmem.


 Dzień Kolorowej Skarpetki - Światowy Dzień Zespołu Downa

21 marca nie jest tylko pierwszym dniem wiosny - to także Dzień Kolorowej Skarpetki, czyli Światowy Dzień Zespołu Downa. Data ta nie jest przypadkowa. Nawiązuje ona do obecności dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów u osób z Zespołem Downa. Ideą wspomnianego dnia jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na potrzeby oraz prawa naszych wyjątkowych przyjaciół.

Wyrażając swoją solidarność, empatię oraz tolerancję zakładamy w tym dniu kolorowe skarpetki, nie do pary :).

 

Copyright © 2013. KIDS ScHO0L Rights Reserved.