Nie tylko się bawimy ale przypominamy sobie to co już umiemy , utrwalamy i pogłębiamy nasze wiadomości .
Poznajemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia, wymawiamy przysłowia z różnymi emocjami, utrwalamy poznane litery, doskonalimy umiejętność wycinania, składania wyrazów z liter, ćwiczymy czytanie.
Zabawy z marcem
"W marcu jak w garncu" - rozmowa na temat przysłowia związanego z obecnym miesiącem (To znaczy, że w marcu pogoda jest bardzo różnorodna. Jest połączeniem pogody zimowej, wiosennej, letniej oraz jesiennej. W garnku, gdy np. gotujemy zupę, mieszamy ją. Marcowa pogoda jest taką samą mieszaniną .
Wymawianie go ze złością, z radością , ze smutkiem lub strachem.
Rysowanie na dużej sylwecie garnka elementów marcowej pogody ( flamastry, kredki, farby), wg. pomysłu dziecka
Ułożenie z liter tekstu przysłowia i odczytanie go - literki można wyciąć z gazety nakleić pod garnkiem ( mogą one być różnej wielkości, różnego koloru).
Zabawa ruchowa "Słońce świeci - deszcz pada" na zapowiedź lub rysunek słońca dziecko spaceruje po pokoju, biega podskakuje , na zapowiedź lub rysunek chmurki, naśladuje padający deszcz : mżawkę, kapuśniaczek, ulewę, burzę wg własnego pomysłu, uderzając opuszkami palców, delikatnie, mocno , lub całą dłonią w zależności od intensywności deszczu.
Wspólne tworzenie porównań
- śnieg jest biały jak.......(mąka , papier, sól ...)
- Deszcz jest mokry jak...... (woda, mgła...)
- Burza jest groźna jak.. (lew, ...)